Bloggarkiv

torsdag 28 januari 2016

Dag 4

Idag blev det två innertaks skivbeklädnader och en timmervägg. Tog ca 3 timmar inkl. städning. I genomsnitt verkar det vara ungefär så mycket tid jag kan lägga varje dag. Då gäller det att vara effektiv om vi ska kunna flytta in innan vintern.

Det är väldigt skönt att få riva ner och se konstruktionen, det känns som att jag lär känna huset på ett helt nytt sätt, mycket uppfriskande! När jag rev väggen kändes det så skönt! Ljuset spred sig och energin i rummet blev plötsligt mycket öppnare. Jag vet, jag kanske hädar ur byggnadsvårdsperspektivet, men jag tar i alla fall mitt ansvar och dokumenterar hur det har sett ut. Det viktigaste för oss är att det blir ett trevligt hem.

Idag kom vi också på vad vi ska göra med de gamla taken istället för att köra dem till tippen. Vi kom på den lysande idén att sätta barnen på att dra ut alla spik, så kan vi ha det till lite olika saker som att bygga kojor tex, senare.




Det finns en del saker som vi inte behöver längre och förråden här hemma är överfulla. Säg gärna till om du vet någon behöver något av dessa saker: Gamla spegeldörrar med karm. 4 st kaminer i gjutjärn. En som den första bilden, och tre stycken liknar den på den andra bilden. Tror de tre heter Munken, danska kaminer, stora. En är med luftuttag så att man kan ta tilluften utifrån och en annan har vattenmantling. Först till kvarn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar